Khamis, 25 November 2010

LATA KINJANG




lata kinjang menyejukkan mata memandang

Pada 25.11.2010 aku telah pergi ke Lata Kinjang, di Chenderiang, Perak  kerana sudah lama tidak kesana, apa yang aku dengar disana telah banyak perubahan baharu yang telah dilakukan dan menambah serinya Lata Kinjang untuk dilawati oleh pengunjung.Setelah sampai disitu memang benarlah banyak pembangunan dan pembinaan telah dibina.Apa yang aku perhatikan terlalu banyak perubahan yang dilakukan di situ.

Gerai-gerai yang lama telah ditukar baru, begitu juga dengan tempat letak kereta dan pelbagai kemudahan lain yang telah disediakan dengan tersusun dan teratur, menambahkan lagi kecantikan kawasan Lata Kinjang yang sememang cantik dengan panoramanya dan mempunyai air terjun yang tinggi dan airnya tidak henti-henti mengalir turun dari bukit bagaikan juraian benang putih bertali temali menuju ke bahagian takungan air yang mengalir sesuai untuk bermandi manda.Jika aku membawa persedian pakaian sudah tentu aku juga turut mandi disitu.

Sekiranya ada masa lapang dan peluang, ingin benar aku berkunjung lagi kesitu, untuk mandi manda, bersantai dan mendapat ketenangan serta menikmati alam semula jadi yang menyejuk mata memandang juga melepaskan tension.


Sekiranya sesiapa yang ingin ke Lata Kinjang bolehlah melalui Lebuh Raya Plus Utara Selatan dan keluar susur tol Tapah setelah itu ikuti simpang ke kanan ke Pekan Tapah dan menyusuri simpang kanan hala ke pekan Kampar dan ikut arahan papan tanda membelok ke kanan ke Pekan Chenderiang dan patuhi papan tanda untuk ke Lata Kinjang.

Sekarang agak mudah kerana boleh sahaja menggunakan alat GPS dan sudah tentu tidak menyesatkan.Jauhnya Pekan Tapah ke Chenderiang lebih kurang 10 km dan dari Chenderiang ke Lata Kinjang lebih kurang 5 km.


SELAMAT DATANG !!!



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...