Selasa, 28 Disember 2010

AIRMATA TANGISAN SEORANG LELAKI


Benarkah airmata tangisan  seorang lelaki itu amat mahal dan sangat payah dikeluarkan sewenang-wenangnya diwaktu suka atau pun duka.Akan tetapi betapa mahalnya airmata tangisan lelaki namun sekali sekala tetap juga mengalir seandainya seorang lelaki itu terlalu keciwa, menyesali diri dan menerima kesakitan yang amat sangat.

Bukanlah disebabkan airmata tangisan lelaki itu melambangkan tiada jati diri tetapi siapa yang sanggup menghadapi kekeciwaan dan kesakitan yang amat sangat itu, seandainya pun airmata itu tidak mengalir namun dihati seorang lelaki akan menangis, sebak dan lebih parah  seandainya ia dapat bertahan dari mengeluarkan airmata.

Tangisan kesedihan seorang lelaki bukan sahaja pada seorang lelaki yang berjiwa kerdil, tetapi terdapat juga dikalangan  lelaki yang berbadan sasa menangis lebih teruk  sehinggakan merayu-rayu dan tersedu-sedu, selalunya jika ditinggalkan mereka yang disayanginya atau kehilangan keluarga yang tercinta.

Tidak semua lelaki mempunyai jati diri yang benar-benar gagah.Insan yang bernama lelaki juga mempunyai perasaan halus dan mudah tersentuh dengan perkara-perkara yang menyedihkan seperti juga yang dialami oleh kaum wanita yang mempunyai kelembutan.Namun ada juga lelaki yang menangis kerana hanya menonton filem-filem sedih.

Selagi bergelar manusia baik dari kalangan  lelaki atau wanita tangisan adalah perkara biasa didalam hidup.Perlukah seorang lelaki itu menahan airmatanya dari mengalir demi mempertahankan sifat keegoannya.Menangislah jika itu satu cara untuk melepaskan perasaan yang terbuku dihati !





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...