Selasa, 19 April 2011

BERSIAR-SIAR DI PEKAN LUMUT







Pada 24.3.2011 sebelum aku ke Pulau Pangkor sempat juga aku dan kawan setugas ku Tuan Haji Mohammad Hassan Isa bersiar-siar di Pekan Lumut sementara ketibaan waktu feri berlepas ke Pulau Pangkor.Seronok juga dapat memerhatikan pembangunan pekan Lumut.Banyak bangunan baharu yang telah dibina serta tempat-tempat menarik untuk menggamit pelancong untuk datang berkunjung.



Tidak banyak tempat yang sempat aku pergi kerana kesuntukan masa.Walaubagaimanapun hati ku tetap puas kerana dapat juga mengambil beberapa gambar semasa menyelusuri jalan di Pekan Lumut.Pada pagi tersebut hujan gerimis yang membatasi aku untuk bergerak lebih jauh.Lagi pun masa untuk berlepas ke Pulau Pangkor amat hampir, dan jika berkesempatan masa pulang dari Pulau Pangkor kami akan menyelusuri lagi beberapa batang jalan untuk dirakamkan gambar-gambar yang boleh dijadikan kenangan.


Selepas aku dan Tuan Haji Hassan pulang dari Pulau Pangkor, kami meneruskan penjelajahan kami ke beberapa batang jalan untuk aku abadikan didalam kamera ku. Tepat jam 2.30 petang aku dan Tuan Haji Hassan berangkat pulang dengan hati yang puas.Walau hanya sebentar sahaja di Pekan Lumut namun segala kecantikan dan keindahannya akan termeteri di fikiran ku. Aku berjanji untuk mengunjungi lagi ke sana.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...