Selasa, 19 April 2011

SEHARIAN DI LUMUT PERAK

di Marina Cove, Lumut
Pada 23.3.2011 aku telah pergi ke Lumut untuk menghadiri mesyuarat jabatan ku bertempat di Marina Cove Resort, Jalan Telok Batik, Lumut.Aku bertolak dari Bidor jam 8.00 pagi terus ke Tapah dan menaiki kereta kawan ku Tuan Haji Mohamad Hassan bin Isa untuk ke Lumut.Mesyuarat akan berlangsung jam 10.30 pagi.Setelah sampai kami terus sahaja mengambil sarapan pagi yang disediakan untuk kami oleh pihak pengurusan resort.

bersama rakan-rakan setugas
Ahli Mesyuarat
Jam 10.30 pagi kami pun mula bermesyuarat sehinggalah jam 1.00 petang kami berhenti untuk makan tengahari dan berehat.Jam 2.30 petang kami sambung semula mesyuarat sehingga jam 5.00 petang.Pada petang itu kami bersiar-siar di tepi pantai Telok Batik dan persekitarannya.

Marina Cove Resort
pemandangan menarik di Lumut
Setelah kami makan malam aku telah menghubungi kawan sekolah ku di St.Michael, Ipoh pada tahun 1971 iaitu Mohd Nazri Jamil.Beliau sampai ke penginapan ku jam 8.30 malam dan terus sahaja aku dan Tuan Haji Mohamad Hassan keluar ke pekan Lumut untuk minum di sebuah restoran mamak dan bersembang-sembang mengimbau kenangan lalu dan berbicara berkaitan tugasan harian semasa.

melihat keindahan laut di persekitaran Telok Batik

bersama Mohd Nazri Jamil kawan di St.Michael, Ipoh 1971

Jam 12.00 pagi aku dan Tuan Haji Hassan telah memohon diri untuk kembali ke penginapan kami di Marina Cove untuk berehat dan tidor.Sebelum tidor aku berpakat dengan Tuan Haji Mohammad Hassan untuk pergi ke Pulau Pangkor sebelum pulang kerana telah lama tak kesana.Pada 24.4.2010 adalah acara bebas sebelum berangkat pulang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...