Isnin, 9 Mei 2011

MAJLIS PERTUNANGAN MOHD AMIRUL HAFIDZ B. AHMAD



Pada 8.5.2011 maka berlangsunglah ikatan pertunangan anakanda ku Mohd Amirul Hafidz dengan Esyatul Zahra binti Ariffin di Kampong Sunut, Tapah.Rombongan peminangan dari Bidor sampai di rumah ibu Eisya lebih kurang jam 1.00 tengahari.Ahli rombongan yang bertandang adalah sebanyak 13 buah kereta dalam 60 orang.


hantaran pihak lelaki


Setelah jamuan makan maka berlangsunglah upacara meminang dan bertukar hantaran.Pihak lelaki membawa sebanyak 23 buah dulang hantaran, manakala pihak perempuan membalas dengan 23 hantaran juga.Rombongan peminangan dari lelaki di ketuai oleh adik ku Haji Nazeri bin Harun, manakala pihak penerimaan peminangan diketuai oleh bapa saudara Eisya.


balasan dari pihak perempuan


Jika tiada halangan dan aral melintang pernikahan antara kedua mereka akan diadakan pada 11.11.2011 tetapi sekiranya masing-masing sudah bersedia maka tarikh perkahwinan bolehlah dipercepatkan.

acara menyarung cincin oleh ibu lelaki


Acara peminangan tidak mengambil masa yang lama kerana telah ada maufakat sebelum berlangsungnya acara meminang hanya untuk mengulangi kata janji sahaja.Acara bergambar diadakan selepas acara peminangan berlangsung.



turut di sandingkan pasangan yang bertunang


Walaupun ringkas namun majlis berlangsung dengan begitu meriah laksana berlangsungnya majlis perkahwinan.Terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan majlis peminangan tersebut terutamanya kepada keluarga, sanak saudara, jiran tetangga, sahabat handai, pihak keluarga sebelah perempuan dan mereka yang terlibat secara langsung dan tidak langsung.


.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...