Ahad, 21 Ogos 2011

MAJLIS BERBUKA PUASA GURU, PELAJAR DAN ALUMNI PELAJAR ISLAM (GAPIS)


Pada 19.8.2011 Majlis Berbuka Puasa, Tazkirah, Tahlil dan Bacaan Yasin telah diadakan di Sekolah Menengah St.Michael Ipoh di anjurkan oleh pihak sekolah umumnya Guru-guru Islam dan Gabungan Alumni Pelajar Islam St.Michael, Ipoh.


Majlis tersebut telah dihadiri kira-kira 200 orang yang terdiri dari guru, bekas alumni pelajar Islam dan murid-murid Islam.Turut hadir pada majlis berbuka puasa adalah mantan pengetua sekolah iaitu Dato' Bro. Vincent.Beliau amat bergembira dijemput hadir dan ingin bersama-sama lagi di masa-masa akan datang dalam setiap majlis yang dianjur dan dijalankan seperti ini.


Majlis berbuka puasa diadakan di gelanggang basket ball, dan majlis tazkirah, sembahyang maghrib, isyak dan terawikh diadakan di dewan besar sekolah.Sembahyang Maghrib, Isyak, Terawih, Tahlil dan bacaan Surah Yasin dipimpin oleh Tuan Haji Khairudin bin Malik, imam Masjid Puchong Perdana dan merupakan bekas pelajar Sekolah St. Michael pada tahun 1971 hingga 1978.


Majlis bermula jam 5.30 petang dan berakhir pada jam 10.00 malam.Dari tinjauan di kalangan guru, bekas pelajar Islam dan murid-murid Islam yang hadir amat berpuas hati dengan majlis yang diadakan itu dan berharap majlis ini akan diadakan pada tahun-tahun yang akan datang.


Majlis ini dapat menambah erat ikatan persaudaraan antara guru, murid-murid Islam dan bekas pelajar Islam sekolah.Semangat kerjasama ini amat menggalakkan dan membanggakan pada semua pihak yang terlibat.Adalah diharapkan pada masa-masa akan datang lebih ramai lagi murid-murid dan bekas pelajar Islam yang hadir untuk memeriahkan lagi majlis yang seumpama ini.


Majlis yang akan diadakan dalam masa terdekat adalah Majlis Perjumpaan Hari Raya pada 18.9.2011 yang dianjurkan sepenuhnya oleh pihak GAPIS untuk guru-guru, bekas-bekas guru, murid-murid Islam dan bekas-bekas pelajar Islam sekolah.Marilah kita bekerjasama dan menyokong majlis itu nanti.Pihak GAPIS juga memerlukan sedikit sumbangan dari kalangan ahli semua demi menjayakan majlis ini.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...