Jumaat, 20 Mei 2011

GENAPLAH UMUR MOHD AMIRUL HAFIDZ KE 26 TAHUN PADA 20.5.2011



Sudah 26 tahun umur Apis sekarang, sepatutnya fikiran bertambah matang, sedikit masa lagi hendak berumahtangga eloklah belajar menjadi lebih dewasa.Sebagai anak sulung dari 3 adik beradik sepatutnya dan sewajarnya menjadi contoh terbaik untuk adik-adik.Disamping mengharapkan penghormatan dari adik-adik, Apis juga perlulah hormat pada adik-adik, dan orang yang lebih dewasa.


Ingatlah usia yang sebegini tidak perlu lagi banyak bergantung pada emak dan ayah, belajarlah dan berfikirlah secara bijaksana untuk berhadapan cabaran.Apabila berumahtangga nanti Apis lebih senang dan memahami apa erti kehidupan berkeluarga dan tanggungjawab seorang anak, suami dan anak-anak nanti.


Walaubagaimanapun ayah selama ini telah banyak memberi tunjukajar hidup berdikari sejak dari kecil lagi.Jadikanlah itu satu semangat juang, pelajaran dan semangat meneruskan hidup lebih baik lagi.


Untuk itu belajar lagi supaya dapat bersabar sebelum melakukan sebarang tindakan.Sabar itu sebenarnya adalah kekuatan diri menahan cabaran.Sebenarnya ayah terlalu menyayangi anak-anak ayah tanpa pilih kasih, semuanya adalah sama.Nilailah sedalam-dalamnya kasih sayang ayah untuk anak-anak adakalanya ayah melebihi segalanya untuk anak-anak dari kepentingan ayah sendiri.


Ayah tidak mampu mengadakan sebarang pemberian hadiah di harijadi Apis hanyalah secebis nasihat dan beri semangat pada Apis agar menempuh dan merempuh hidup ini dengan tenang, sabar agar memperolehi kepuasan hasil yang lebih gemilang.Belajarlah mengenal diri dan belajarlah dari kesilapan untuk keiayaan di masa hadapan.


"SELAMAT MENYAMBUT HARI JADI YANG KE 26"






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...