Khamis, 3 Februari 2011

IR MOHD NAZRI BIN MOHD JAMIL

Mohd Nazri Mohd Jamil


Mohd Nazri Bin Mohd Jamil berasal dari Kampung Tanjong Ara, Parit, Perak dan dilahirkan pada 4.2.1958. Beliau memasuki sekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Parit pada tahun 1965 hingga 1969 kemudian menyambung pelajaran menengahnya di St.Michael's Institution, Ipoh dibawah Rancangan Khas Pejabat Pelajaran Perak pada tahun 1971.

Setelah berjaya dalam peperiksaan Lower Certificate of Education (LCE) pada tahun 1974, beliau telah melanjutkan persekolan dalam  tingkatan 4 dan 5 di Royal Military College (RMC), Sungai Besi.Selepas menduduki peperiksaan Malaysian Certificate of Education pada tahun 1976, beliau melanjutkan pelajaran ke University Teknoloji Malaysia seterusnya menyambung pelajarannya dan berjaya memperolehi  IR (Engineer).




Setelah itu Mohd Nazri berkhidmat dalam Angkatan Tentera Laut Di Raja Malaysia.Selepas menamatkan perkhidmatannya beliau telah menceburi bidang perniagaan berkaitan marin iaitu Syarikat Marine Design & Service dan memegang jawatan sebagai Principal Consultant.


Beliau juga merupakan seorang Pensyarah Marine & Design Technology di Universiti Kuala Lumpur (UniKL).Kini Mohd Nazri bin Mohd Jamil menetap di Lumut, Perak bersama keluarga tercinta serta menguruskan syarikat perniagaannya.


Selamat Maju Jaya




 




sekiranya ada penambahan maklumat dan pembetulan sila hubungi saya.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...