Jumaat, 29 April 2011

PERJALANAN KU DI BANDAR MUAR





Pada 27.4.2011 aku telah dijemput oleh sahabatku Tuan Haji Hassan Isa untuk menghantar anaknya ke Maktab Rendah Sains Mara di Muar, Johor.

Pada hari itu juga sepatutnya aku dan Haji Hassan perlu menghadiri kursus di Pusat Latihan RISDA (RISTEC) Port Dickson berkursus pada 27.9.2011 hingga 29.4.2011 dengan menaiki kombi pengangkutan pejabat bersama kawan-kawan yang lain seramai 9 orang.

Aku mengambil keputusan untuk menemani Haji Hassan ke Muar dan berpatah semula ke Port Dickson.Dalam perjalanan ke Port Dickson dari Muar pada mulanya cuaca baik tetapi semakin melepasi Negeri Johor kami disimbahi hujan di sepanjang perjalanan.

Aku dan Haji Hassan bertolak dari Bidor jam 10.30 pagi dan beberapa kali berehat sampailah kami ke Muar.Seperti biasa lensa kamera ku sentiasa sahaja digunakan untuk merakam gambar di sepanjang laluan kami termasuklah di Bandar Muar.

Kami sampai di Maktab Rendah Sains Mara lebih kurang jam 4.30 petang.Setelah semuanya selesai di situ kami pun bergerak ke Port Dickson Negeri Sembilan dan sampai untuk mendaftarkan diri jam 6.15 petang.


 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...