Jumaat, 29 April 2011

TOKWAN DI PORT DICKSON




Pada 27.4.2011 tokwan telah sampai di Pusat Latihan RISDA (RISTEC) untuk menghadiri kursus.Sepatutnya tokwan perlu menaiki kenderaan jabatan bersama 9 orang kakitangan namun tokwan telah ke sana dengan menaiki kereta Tuan Haji Hassan kerana menemani beliau untuk menghantar puterinya ke Maktab Sains Rendah Mara Muar.Setelah selesai urusan menghantar puterinya kami berpatah semula ke Port Dickson.

Walaupun perjalanannya agak jauh dan mengambil masa yang lama namun kami terasa puas kerana dapat mengambil kesempatan berehat dan melihat tempat-tempat yang menarik.Kami sampai di Pusat Latihan RISDA lebih kurang jam 6.15 petang.Kami adalah di antara yang lewat sampai.Setelah makan malam kami telah diberi taklimat ringkas tujuan kursus dan modul yang perlu kami ikuti.

Lebih kurang setengah jam taklimat kami pun bersurai.Tokwan tidak ke mana-mana hanya menghabiskan masa di dalam bilik penginapan sambi berfacebook bersama kawan-kawan.Lebih kurang jam 1.00 pagi tokwan pun tidor.

Pada 28.4.2011 bermulalah kami berkursus kami dapat menghabiskan kesemua modul dalam masa kursus tersebut kerana masing-masing berjaya memahami apa yang diajar oleh jurulatih berkaitan penggunaan sistem aplikasi e-pengembangan.

Selepas minum petang dan menunaikan fardu, tokwan dan Tuan Haji Hassan telah keluar bersiar-siar di kawasan PantaiTelok Kemang.Sempat juga tokwan merasa makanan char kueytiau yang tokwan gemari sejak berkunjung di Port Dickson beberapa bulan yang lalu.

Kami pulang ke Pusat Latihan jam 7.30 malam untuk menunaikan fardu dan makan malam.Tuan Haji Hassan mengajak tokwan untuk ke Bandar Port Dickson namun tokwan menolak kerana ingin berehat di bilik sahaja.Tokwan rasa malas untuk ke bandar Port Dickson kerana selalu sangat ke sana.Lagipun tidak banyak yang berubah dari sebelum ini.

Pada 29.4.2011 kami dibenarkan untuk pulang awal dan makan tengahari telah disediakan jam 10.00 pagi dan tokwan dan Haji Hassan telah meninggalkan RISTEC lebih kurang jam 11.00 pagi dan dalam perjalanan balik kami sempat juga singgah ke Kota dan Muzium Lukut di Linggi hanya untuk bergambar kerana kami sudah biasa ke situ sebelum ini.

Kereta Haji Hassan meluncur laju  dan sempat singgah di Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta untuk bersembahyang Jumaat.Selepas itu kami berehat di Perhentian Rawat dan Rehat Rawang serta mengambil minuman dan makan ringan.Jam 3.30 petang kami meneruskan perjalanan dan singgah di Politeknik Sultan Azlan Shah di Behrang, Perak untuk mengambil barang-barang anak Haji Hassan untuk dibawa pulang kerana tamat pengajian.Tokwan sampai di rumah lebih kurang jam 6.00 petang.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...