Ahad, 5 Disember 2010

GRUP RANCANGAN KHAS ST MICHAEL, IPOH.


Program Rancangan Khas di Sekolah Menengah St. Michael’s Institution, Ipoh telah bermula seawal tahun 1971 dan berhenti pengambilan murid-murid baru pada tahun 1991. Pengambilan tahun 1971 telah ditempatkan di Sekolah Tuanku Abdul Rahman (STAR) selama 1 tahun dan kemudian dipindahkan kerumah kerajaan di nombor 73 & 75 Jalan Tambun serta nombor 10 Jalan Watson, Ipoh. Pengambilan tahun 1972 dan 1973 juga ditempatkan disitu. Bagi pengambilan tahun 1974, mereka ditempatkan di bahagian aras atas bangunan sekolah. Pada tahun 1979, satu lagi pengambilan telah dibuat oleh Jabatan Pelajaran Negeri  Perak dan mereka ini juga ditempat di asrama sekolah dengan bilangan seramai 19 orang. Secara keseluruhanya, projek Rancangan Khas ini telah memberi kemudahan asrama dan bersekolah di bandar kepada murid-murid Melayu seluruh perak yang berjumlah melebihi 150 orang.

Pengerusi Grup RK SMI

Keahlian Grup Rancangan Khas ini terbuka kepada  semua warga pelajar St. Michael's Institution, khasnya  bekas pelajar-pelajar Rancangan Khas dan  bekas pelajar Islam SMI.Pengerusi bagi Grup ini adalah saudara Roslan Bin Khairuddin dari Rancangan Khas (pengambilan awal pada tahun 1971) dan Ahli Jawatan Kuasa telah dilantik pada 17.7.2010 pada Hari Perjumpaan Bekas Pelajar RK/SMI dan sebelum itu Ahli Jawatan Kuasa Penaja dibawah pimpinan Saudara Roslan Khairuddin yang telah mengusahakan perjumpaan dan penyatuan semula bekas pelajar Melayu Islam di sekolah ini. 

Barisan AJK RK SMI

Pengerusi :
Roslan Khairuddin

Timbalan Pengerusi:
Radin Rosli Radin Suhadi

Setiausaha:
Kamaludin Karmain

Penolong Setiausaha:
Ahmad Harun

Bendahari:
Jaja Amiruddin

Ahli Jawatan Kuasa:

Johari Abu Shahid

Abdul Hamid Othman

Amran Shariff

Mohd Nidzamuddin Sulaiman

Osman Abu Hassan

Rusli Shaharuddin

Ismail Badiuzzaman

Zainon Nadzrah

Zahriman Abdul Raoh

Muhamad Nasiruddin Bin Yahya
Kamaruzaman Yahya

Adahudinsa Munei

Puan Dalilah


Aktiviti-aktiviti yang dijalankan:

1.Perjumpaan warga RK pada 17.7.2010
dapat mepertemukan ahli-ahli dan bekas pelajar Melayu/Islam yang telah terpisah ada yang lebih dari 30 tahun tidak berjumpa selepas tamat alam persekolahan.



2. Majlis berbuka puasa, tazkirah, motovasi dan sembahyang tarawih di- Sekolah Menengah St.Michael  pada: 18.8.2010 kerjasama dari Persatuan Pelajar-Pelajar Islam Sekolah Menengah St. Michael, Ipoh .
 
 

3.Majlis Perjumpaan Hari Raya Aidil Fitri pada 18.9.2010 di Dewan Sekolah Menengah St.Michael, Ipoh.
 
 
4. Ziarah Ahli yang uzur dan kematian ahli atau keluarga ahli (diwakili yang berkemahuan sahaja)

 
 
5. Meraikan bersama majlis perkahwinan anak ahli atau kenduri yang lain (atas jemputan)
 
 
 
6. Perjumpaan mini, Mesyuarat AJK dan aktiviti sampingan kecil-kecilan (atas persepakatan sendiri)





SESIAPA DARI BEKAS KALANGAN PELAJAR MELAYU/ISLAM SMI IPOH ADALAH DIJEMPUT UNTUK MENJADI AHLI.SILA LAYARI HALAMAN FB RANCANGAN KHAS (RK) ST MICHAEL, IPOH.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...