Selasa, 7 Jun 2011

SUDAH HAMPIR SEPARUH TAHUN 2011





Minggu ini sudah hampir memasuki minggu kedua bagi bulan Jun, dan 2 minggu lagi selepas itu maka sampailah ke penghujung haribulan, 2011 maka setengah tahun kita berlalu meninggalkan bersama segala peristiwa hari-hari kelmarin dan hari-hari sebelumnya.

Ada peristiwa manis, ada peristiwa sedih, suka dan duka berlalu dan akan terus menerapi hidup manusia selagi bernyawa.Begitu juga perkara-perkara yang dirancang dan direncana dalam hidup ada yang telah tercapai dan ada yang masih terkapai-kapai.

Bagi mereka yang beringat masa berlalu tidaklah sepantas mana namun bagi mereka yang masih dilamun mimpi indah atau buruk merasakan perjalanan hari-hari yang dilalui amat perlahan dan ada yang terasa terlalu pantas sekali.Maka hidup sentiasa berada dalam lalai atau tanpa disedari diri ditinggalkan detik-detik berlalu yang merugikan.

Namun masih ada yang teraba-raba mencari sesuatu yang masih belum diperolehi, hari-hari bagaikan tiada apa yang merugikan asalkan hati sentiasa gembira, suka merempuh umur yang kian meninggi sehari ke sehari.


Bagi yang masih bertatih hari-hari tanpa sedar boleh berjalan lalu berlari.Untuk yang masih berada di lingkaran tengahari, kian menjadi rembang, detik saat  berlalu dan berganti tanpa disedari menjelang petang dan yang petang tanpa sedar meniti senja dan yang senja diremang gelora malam yang pasti akan tiba.Fikir-fikirkanlah.....




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...